Праца са зваротамі грамадзян

На Прадпрыемстве асаблівая ўвага надаецца рабоце са зваротамі грамадзян. У практыку работы ўведзена сістэма планавання работ па паступаючых зваротаў грамадзян, бягучаму рамонту жылфонду. Сфармаваны план па канкрэтных адрасах сцвярджаецца нам. кіраўніка адміністрацыі раёна, штомесяц карэкціруецца і дапаўняецца. Штоквартальна праводзяцца «Дні адкрытых дзвярэй», дзе выслухоўваюцца і прымаюцца пад увагу ўсе заўвагі і пажаданні грамадзян па паляпшэнню працы.

Пісьмовыя звароты грамадзян, накіраваныя ў жыллёва-камунальныя прадпрыемствы раёна, падлягаюць абавязковаму разгляду службовымі асобамі, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах, у адпаведнасці з патрабаваннямі Закона Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» ад 18.07.2011 № 303-З і іншых актаў заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб зваротах грамадзян.

Пісьмовыя звароты, якія паступілі ў жыллёва-камунальныя прадпрыемствы раёна, да кампетэнцыі якіх не адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах, у пяцідзённы тэрмін накіроўваюцца ў адпаведныя дзяржаўныя органы, іншыя арганізацыі (службовым асобам) з паведамленнем аб гэтым грамадзян альбо па дадзеных зваротах грамадзян у даецца адказ з растлумачэннем, у які дзяржаўны орган, іншую арганізацыю (да якой службовай асобы) ім неабходна звярнуцца.

Пісьмовыя звароты лічацца дазволенымі, калі пастаўленыя ў іх пытанні разгледжаны, прыняты неабходныя меры і грамадзянам пісьмова дадзены адказы ў тэрміны, устаноўленыя Законам Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» арт. 17:

Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, – не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.

У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходныя здзяйсненне вызначаных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікі у пяцідзённы тэрмін з дня падаўжэння тэрміну разгляду зваротаў паведамляецца аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.

Кіраўнікамі жыллёва-камунальных прадпрыемстваў раёна ажыццяўляецца асабісты прыём грамадзян і юрыдычных асоб. Пры вусным звароце грамадзянін павінен прад’явіць дакумент, які сведчыць яго асобу.

У выпадку, калі пытанне, выкладзены ў вусным звароце, не можа быць вырашана падчас асабістага прыёму, зварот можа выкладацца грамадзянінам у пісьмовай форме і падлягае разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў.

Калі рашэнне пытанняў, з якімі грамадзяне звярнуліся на асабістым прыёме, не адносіцца да кампетэнцыі гэтых дзяржаўных органаў, адпаведныя службовыя асобы не разглядаюць звароты па сутнасці, але тлумачаць грамадзянам, у які дзяржаўны орган, іншую арганізацыю ім варта звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.
Ва ўсіх службах Прадпрыемства заведзеныя кнігі заўваг і прапаноў, у якіх грамадзяне могуць даць свае прапановы і пажаданні па паляпшэнню работы прадпрыемстваў. Якія паступаюць у кнігу заўвагі і прапановы штомесяц аналізуюцца. У мэтах больш якаснага разгляду зваротаў грамадзян пры адміністрацыі раёна створана камісія па разгляду найбольш складаных зваротаў грамадзян пад старшынствам намесніка кіраўніка адміністрацыі, які курыруе пытанні жыллёвага гаспадаркі. Сістэматычна праводзяцца праверкі стану работы са зваротамі грамадзян ва УП ЖРЭА і КУП ЖЭУ. Выяўленыя недахопы абмяркоўваюцца на вытворчых нарадах і тэхніка-эканамічных саветах Прадпрыемствы, да вінаватых прымаюцца меры дысцыплінарнага і матэрыяльнага ўздзеяння.

З 1 снежня 2004 года ўведзена ў працу рэгістрацыйная картка звароту на дыспетчарскую службу, у якой паказваецца тэрмін выканання заяўкі, адказны выканаўца, водгук жыхара аб якасці праведзеных работ. На сённяшні дзень ужо ўведзена і дзейнічае электронная пошта, праводзяцца нарады з ужываннем сістэм відэа — і мадэмнай сувязі.

Рэгулярна, згодна з зацверджаным графіку, заслухоўваюцца справаздачы кіраўнікоў КУП ЖЭУ па працы з зваротамі грамадзян на вытворчых нарадах у дырэктара Прадпрыемства і пасяджэннях адміністрацыі раёна. Праводзяцца праверкі стану работы са зваротамі грамадзян. Па выніках праверак прымаюцца меры па ліквідацыі выяўленых парушэнняў, да вінаватых прымаюцца адпаведныя меры ўздзеяння.